İlk oyunum hakkında

Yayın Tarihi: 15.06.2021

Brick Cracker 3D
Herkese merhaba.

2021 yılı içinde bir adet oyun çıkarma hedefimi gerçekleştirebilmek için uzun bir süredir uğraş verdiğim ilk oyunum "Brick Cracker 3D" hakkında önemli bir duyurum olacak. "unitive gameworks" adı altında çıkarmayı planladığım oyunumu Unreal Engine 4 üzerinde tamamen Blueprint (görsel programlama) kullanarak tasarlıyorum. Müzikler konusunda biri Fransız, diğeri Hollandalı iki müzisyen isimden yardım aldım. Şubat 2021 gibi başladığım projemi boş kaldığım vakitlerde 1-2 saat zaman ayırarak tamamlamaya çalışıyorum. Yakın dönemde hazırladığım gameplay videosuna aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

Gameplay - Code Name ExBall

Oyunumu Steam üzerinde yayınlamak için bir geliştirici hesabı oluşturdum. Düşüncem, oyunumu 70 bölüme kadar büyütüp yayınlamaktı ancak bu projeyi bu haliyle yarıda bırakma kararı aldım. Buna sebep olarak;

- Büyüyen grafik ağırlığı altında oyunun kapasitesinin ağırlaşması (daha fazla alan ihtiyacı)

- Düşük sistemlerde ağır çalışması (Optimizasyon eksikliği)

- Bölüm tasarımlarında plansızlık

Tüm bunlara ek olarak değil 70 bölüm, 50 bölüme bile zor gelecek olmamın verdiği moralsizlik ile şu anki oyunumu 15 bölüm sonunda tamamlayarak ücretsiz olarak itch.io üzerinde yayınlamaya karar verdim. Oyunun şu anki bitmiş halini ücretsiz oynamak isterseniz aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz!

Brick Cracker 3D - Prototip Versiyonu (yaklaşık 700MB)

Peki bundan sonra ne olacak? Güzel soru. :) Yine zaman buldukça bu oyun fikrimi (3 boyutlu ortamda brick breaker tarzı bir oyun) geliştirerek daha sade ve daha global tasarlayıp, yaklaşık 50 ile 70 arası bölüm olacak şekilde hazırlayarak Steam üzerinde yayınlamayı planlıyorum. Bunu da yaz bitmeden tamamlamak gibi bir hedefim var, umarım başarırım.

Oyun hakkındaki her türlü dönüşünüz için şimdiden teşekkürler. Bana bu süreçte fikirleri ile destek olan tüm dostlarıma, arkadaşlarıma ayrıca teşekkür ediyorum. Sevgiyle kalın. İyi oyunlar!

Erhan

Yorumlar