Paladium ve nükleer savaş (Oyun)

Yayınlanma Tarihi: 25.03.2020

Yılların eskitemediği yegane strateji oyunu; Command & Conquer

Gördüğüm rüyaları unutmama gibi bir özelliğim var. Sırf bu özelliğimden dolayı zamanında rüya günlükleri bile tutmuştum. Hikayelerime ve diğer yazdıklarıma ilham kaynağı oldukları da doğrudur. Geçtiğimiz gün sabaha karşı uyandım, daha alarmın çalmasına yaklaşık 1 saat var. Tekrar yattım. Rüyamda C&C oynuyorum. NOD'ların nükleer füzeleri var, düşman üssüne 3 tane sallamışım, heyecanla son vuruşu izliyorum.

Red Alert 2 Nükleer bomba

Derken 3 roket arka arkaya aynı bölgeye düşüyor. Etrafı 3 büyük mantar bulutu kaplıyor. Yüzey yeşile dönmüş, nükleer felaket yaşanıyor. Derken zeminde metalik renkte "PALADIUM!" yazısı çıkıyor. Bunun ne demek olduğunu düşünürken fark ediyorum ki yüksek oranda radyoaktivite sonrası resmen yer yarılıyor ve içinden mutasyona uğramış canlılar çıkıyor. Askeri üsteki binalar değişiyor, araçların üstü 4-5 kollu canlılarla sarılıyor falan. Ve tüm bunlar harika pixel grafiklerle cereyan ediyor ve ben sadece bakakalıyorum. Olağanüstü bir durum zira oyunda tam yendim diyecekken karşıma üçüncü bir düşman tipi çıkıyor ve daha ölümcül, daha korkutucu bir şekilde bana saldırıyor. Üstelik kendi adamlarım da radyasyona maruz kalmış ve dönüşmüşler. Derken telefonun alarmı çalıyor ve gerçekliğe uyanıyorum.


Paladium yazısı ne anlama geliyor şu an bende anlamış değilim ancak rüya esnasında bunun "Mission Accomplished" tarzı bir uyarı yazısı olduğunu, çok fazla sayıda nükleer füze kullanımı sonucu oyun haritasının ve gidişatının değişeceğini belirtmek amacıyla ekrana çıktığını düşünüyorum. Red Alert 2 Yuri's Revenge'de buna benzer bir durum var, Yuri'nin adamları radyasyonu kullanarak enteresan işler yapıyorlar ancak bu bahsettiğim farklı bir düşmanın ortaya çıkmasını sağlıyor. Bence harika bir oyun fikriydi, bunu da buraya not etmiş olayım. Sevgilerimle.

Erhan

Yorumlar