Hayalimdeki meslekler

Yayın Tarihi: 02.04.2020


Bir süredir aklımdaydı, bir blog yazısı ile tarihe not düşeyim istedim. Seneler boyu çeşitli işlere girdim çıktım. Çoğunlukla Bilgi-İşlem merkezli işlerim oldu ancak onun dışında yan meslek gibi ara ara sürdürdüğüm işlerim de oldu. Tüm bunların yanında "keşke yapsaydım" dediğim işlere de merak saldım, araştırdım. 40'lı yaşlarıma yaklaştığım şu günlerde artık kafamda iyice oturan ve "tekrar dünyaya gelsem kesin bu olurdum" dediğim hayalimdeki meslekleri burada sıralamak istedim;

- Programcı/Oyun Tasarımcısı


Şu an hayalime en yakın olduğum meslek bu sanırım. Programcı olup harıl harıl paket program yazmaktansa oyun yazmayı dilerdim. Ve elbette kendi oyun stüdyomu kurup projeden projeye koşmak isterdim. Oyun denemelerimi bir başka başlık altında ayrıca anlatmak isterim.

- Mimar


Ev ve yaşam alanları tasarlamak sanırım mühendislikte en çok ilgimi çeken şey olmuştur. Uzun yıllar bu hissime karşı koymuştum ama sonunda yenildim ve mimarlıkla ilgili ne varsa tüketme yolunu seçtim. Planladığın şeyi hayata geçirmek ve sonunda onun içinde dolaşmak muazzam bir his olmalı, işte ben o hissi tatmak isterdim.

- Yönetmen


Amatör olarak kısa film ve belgesel çalışmalarıma bakarak bu mesleği istiyor olmam süpriz gelmez herhalde. Senaryo yazımı, storyboard süreci, ekip oluşturma, oyuncu seçimleri ve senaryo çalışmaları, mekan arayışı, çekim takvimi oluşturma, çekimler, post prodüksiyon dediğimiz sonraki kısım ve en nihayetinde gala gecesi, kapanış konuşması. Ardından tekrar başa dön! :) Her "an"ı başka bir haz, başka bir heyecan. Kesinlikle yönetmen olmak ve sadece film değil, her türden video içeriği oluşturmak isterdim.

- Fotoğrafçı


Yukarıdaki yönetmenlik ile benzer olarak, görsel sanatlara olan düşkünlüğüm sebebi ile fotoğrafçı olmak isterdim. Ama bir National Geographic ya da Magnum fotoğrafçısı olmak kast ettiğim şey, düğün ya da stüdyo fotoğrafçısı değil. Dünyayı gezmek ve onu fotoğraflamak, belgelemek ve yine tüm dünya ile paylaşmak, onlara bir his yaşatmak, yeni bir pencere göstermek. Ve Susan Sontag'ın da dediği gibi "zamanı hapsetmek" isterdim. Amatör de olsa bunu yapıyor olmak ayrı bir keyif tabi ki.

- Çizer / İllüstratör
 
Çizer olma fikri elbette çizgi roman severliğimden geliyor. Sınırın gerçek anlamda hayalgücü olduğu başka bir meslek var mıdır? Uçuk kaçık mekanlar, zamanlar ve fantastik karakterler çizip bambaşka dünyalar yaratmak ve okuyucuya heyecan verici, hayrete düşürücü sayfalar arasında yolculuğa çıkarmak isterdim cidden.
 
Ve sanırım bu kadar. Sevgiyle kalın.

Erhan

Yorumlar