Programcılık dünyasına yolculuk

 Düzenleme Tarihi: 08.03.2021

Tekrar merhaba.

Projeler, çalışmalar devam ediyor. Bir süredir aklımdaki oyun projemi Adobe XD
kullanarak görsel bir taslağa dönüştürmek istiyorum. Hatta biraz zaman ayrıdım, fena olmadı. Ancak asıl üzerine kafa yorduğum nokta oyun motorunun ne olacağı? 

Bugüne kadar Unreal Engine, Unity ve Godot oyun motorlarını kurcaladım. Ve sanırım bu üç
motor arasından bir seçim yapmam gerekecek zira kullanım kolaylığı ve oyun motoru
hakkında bilgiye ulaşma konusunda bu üç motor benim için yeterli. Yine de eksik kalan
sorular var kafamda ve tam olarak oturtabilmiş değilim. Yani, hazırlamak istediğim oyunu
hangi motorda daha başarılı sunabileceğim konusunda kafam halen karışık. Bir yanda
Unreal Engine'in müthiş araçları ve kullanım kolaylığı, bir yanda Unity'in erişilebilir yardımcı
kaynakları ve popülaritesi, diğer yanda da Godot'un açık kaynak, ücretsiz olması ve yine
kullanım kolaylığı. Ancak hepsinde de aklımı kurcalayan bir ton soru var ve halen
çözebilmiş değilim.

Unreal Engine ve Godot eğitimlerine devam ediyorum. Youtube ve Udemy kaynaklarına ek
olarak Unreal Engine'in kendi eğitim kütüphanesi de oldukça başarılı ve yardımcı oluyor.
Bakalım aklımdaki sorulara bir çözüm bulabilecek miyim?

Bu arada oyun ile ilgili düşünmem gereken tonla başka şey de var ve bunların başında oyun
müzikleri geliyor. Müziklerin lisanssız olması için klasik müzik seçeneğini tercih edebilirim
ancak oyuna özgü orijinal müzikler için bir besteci ile de anlaşabilirim. Bu aslında tamamen
oyun şekillenmeye başladıktan ve ortaya çıkacak işin kalitesini görmeye başladıktan sonra
değişecek. Mesela çok iddialı bir proje ortaya çıkmayacağını görürsem lisanssız klasik
müzikler ile işi kotarmayı deneyebilirim.

Bir başka sorun da oyunun yayınlanacağı pazar konusu. Şimdilik sadece PC ve Linux
kullanıcıları için düşündüğüm ilk oyun projem için Steam pazarı uygun görünüyor. Ancak
eğer Unreal Engine kullanırsam Epic Game Store pazarı da cezbedici olabilir. Her iki pazara
da tezgah kurmak mümkün sanırım, bunu da düşüneceğim elbet. Fiyatının da çok düşük
olmamasına ayrıca dikkat etmem gerek zira okuduğum yazılara göre fazla düşük fiyat,
oyunu oyuncular gözünde kalitesiz gösterebiliyormuş. Doğru fiyatı bulmak da bir başka
meydan okuma olacak kendime.

 

Araştırmaya devam. 2021 yılı içinde en az 1 oyun pazarlama hedefime ulaşmam için acele
etmem gerektiğinin farkındayım. Umarım başarabilirim. Tekrar görüşmek üzere, hoşça
kalın!

NOT: Bu arada aşağıda bahsettiğim "unitive works" oluşumunu tekrardan "madebyerhan" özeline aldım. Bu isim işlerini hiç beceremiyorum. Büyük düşünüp ona göre bişeyler yazıyorum, sonra hop kişisel projelere dönüp vaz geçiyorum. Bakalım bu böyle ne kadar sürecek, siz bana aldırmayın. Şimdilik yine "madebyerhan" olarak bilin yeter. :)

-------------------------------------------------------------------------------

Düzenleme Tarihi: 15.02.2021

Herkese merhaba.

Programcılık yolculuğum şimdilik eğitim içerikleri ile devam ediyor. Udemy üzerinden aldığım dersler ile paralel olarak bir proje geliştirmeye çalışıyorum. Daha önce aşağıda belirttiğim gibi "Unitive Works" adı altında yelken açacağım. Aynı adreste tüm proje ve çalışmalarımı adım adım paylaşmaya çalışıyorum. Bu sebeple içeriği burada sonlandırarak, ilgisi olanları şuradaki twitter adresime bekliyorum.

Sevgiler..

-------------------------------------------------------------------------------

Düzenleme tarihi: 06.01.2021

Tekrar merhaba. Bir süredir iş yaşamımın getirdiği sorumluluklar ile uğraşıyordum. İş değiştirdim ve hafta içi tam zamanlı bir işe geçtim. Normal yaşantım için harika oldu ancak eskisi kadar bilgisayar işlerine zaman ayıramıyorum. Akşam eve geldiğimde benimle oynamak isteyen bir oğlum var ve inanın bundan çok mutlu oluyorum. Ancak sonrasında iki satır yazı okuyup bişeylerle uğraşacak ne zamanım ne de enerjim kalıyor. Sabahları erken kalkıp en azından 2 saat çalışayım diye düşündüğüm oldu ama onu yapamayacağımı adım gibi biliyorum.

Şimdilik tek ilerlemem "unitive" isminde bir oluşumu hayata geçirmek oldu. İleride bununla ilgili daha fazla bilgi veririm sanırım, sadece sosyal medya hesabı ve mail ayarlarını yaptım. Bir de basit bir logo, o kadar. Uzun soluklu olmasını umuyorum. Bu defa hiç olayın reklam, süsleme işlerine filan girmeyeceğim. Bu defa sonuç odaklı ilerlemeyi düşünüyorum; yani önce ürün çıkmalı ortaya. Sonrasında eğer beğeni gelirse bir şeyler yaparız, çok da acele etmeye gerek yok. Gerçi ben biraz reklamı seviyorum, kısa film çektiğim zamanlarda bile filmi bitirmeden gala gecesinin düşünü kurar, onun hazırlıklarını yapmaya başlardım. :) Bu defa öyle olmasın istiyorum. Geçen gün Elon Musk, Berlin'deki Tesla fabrikasının drone videosunu paylaşmış, aşırı basit ve amatör bir çekim. Ancak dikkati çeken nokta, sonuç odaklı bir çalışma olması; yani fabrikayı görüyor muyuz, evet. Konu kapanmıştır. Özel efektlere, renklendirip müziklerle destansı bir film yapmaya gerek yok. Sonuç odaklılık bunu gerektiriyor.

Bir de bugün bir video seyrettim ve beni aşırı gaza getirdi, burada da paylaşmak isterim. Son güncellemeden bu yana ekstra yaptığım bişey yok aslında. Sadece kafada bir şeylere karar vermeye çalışıyor ve kendime zaman yaratmaya uğraşıyorum. Umarım bunu başarabilirim çünkü bu defa baştan sona bitmiş bir oyunu yayınlama konusunda oldukça kararlıyım. Hayırlısı inşallah.

Bahsettiğim video burada;


Tekrar görüşmek üzere, kalın sağlıcakla.

 -------------------------------------------------------------------------------

Düzenleme tarihi: 21.09.2020

Yeni ufuklara..

Üniversite sınavına girerken aklımda iki meslek vardı; veterinerlik ve bilgisayar programcılığı. İkisini de kazanamadım, elektronik okudum. Şu an veterinerlik yapamam belki ama programcılık için halen yapabileceğim bir şeylerin olduğunu düşünüyorum. Bu sebeple programcı olma yolunda nereden başlayıp nereye gittiğimi, sürekli güncelleyeceğim bu yazı altında sizlerle paylaşmak istedim.

Öncelikle, neden bu işi yapmak istiyorum? Bunu her durumda kendinize sormanız gerekiyor, bunu alıyorum/yapıyorum ama neden? Programcılık istedim zira video oyunlarına bir ilgim var ve kendi oyunumu yazmayı çok istiyorum. Bunun yanında ufak da olsa hayat kurtarıcı programlar yazmanın ve onları kullanmanın/dünya ile paylaşmanın vereceği tatmin duygusu paha biçilemez diye düşünüyorum. Bir bakıma o koca dünyanın bir parçası olma fikri de beni cezp ediyor sanırım, ondan programcı olmak istiyorum.

Peki neler yaptım? Çok önceleri, lise zamanlarındayken (90'lı yıllar) kasetlere parça parça hikayeler okur, sayaç kısmı ile bu hikayeler arası gezinerek interaktif/etkileşimli oyunlar yapardım. Sonra bilgisayar geldi ve çok da kod bilmeye gerek kalmadan Macromedia Flash ve Microsoft PowerPoint ile slayt tabanlı adventure oyunları yapmaya başlamıştım. İş ilerledikçe programcılığa ilgim  arttı ancak hiçbir zaman tam olarak o dünyaya giremedim.

Taa ki 2017'de yeniden üniversite sınavına girerek DEU Bilgisayar Programcılığı Uzaktan eğitim bölümünü kazanana kadar. Fakat eskisi kadar zamanım yoktu; çalışıyordum ve bir oğlum vardı. Zamanımı iyi yönetemedim. Üstüne bir de okuldaki hocaların tutumu ve okulun ilgisizliği ile 2. sınıfta yarıda bıraktım. Daha online işlere geçtim. Udemy'de HTML kodlamaya başladım. Aynı dönemde Turkcell Geleceği Yazanlar ile HTML derslerine başladım. Amacım en azından mantığı anlamaktı. DEU'da C diline giriş yapmıştık, bunun üzerine gittim. Kodluyoruz ekibinin 2020'de başlattığı CS50'ye kayıt oldum. Şu an halen bu programa devam ediyorum.

Oyun kısmı için birçok kimse ile görüştüm, fikir ve öneriler aldım. Sevgili dostum Barış'ın yönlendirmesi ile kodlama yapmadan oyun yapmanızı sağlayan ve Unreal Engine içine gömülü görsel bir programlama aracı olan Blueprints için yine Udemy'den ders almaya başladım. Çalışan bir iki oyun denemesi yapmak ve bunu oğlumla oynayıp deneyimlemek harikaydı!

Ve şimdi buradayız! 2020'nin Eylül ayında bir yandan CS50 dersleri, bir yandan da Blueprints dersleri devam ediyor. Ek olarak yine 2020'de başladığım bir Udemy eğitimi olan "The Complete Web Developer" serisine devam ediyorum. Amacım bu derslerden sonra C# eğitimine geçmek ve yavaş yavaş ufak oyunlar yapmak. Bu ufak oyun kısmına özellikle değinmek istiyorum zira Bilgem Çakır'ın şu videosunda söylediği gibi; ilk dönemlere ait 4 basit oyunu yapabiliyorsan, artık daha büyük işlere başlayabilirsin diyor. İlk başta bunu sağlamaya çalışacağım.

Bahsettiği 4 oyunu da buraya ayrıca not alalım;

1) Tetris    2) Arkanoid (bazılarınız DX Ball diyince hatırlayacaktır)

3) Mario    4) Pac-Man

Bakalım bu yolculuk nerelere gidecek? Mutlu sona ulaşacak mı?

Yorumlar